ENG pp3 uppgift 35

Diskussioner kring rättning, normering, svårighetsgrad mm
Skriv svar
kungCaspian
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 09 aug, 2016 16:51

ENG pp3 uppgift 35

Inlägg av kungCaspian »

uppgift 35 .

How, according to the text, can “No Child
Left Behind” best be characterized?


A As a national attempt to get things moving in the
right direction.

B As a bureaucratic plan to implement national
standards.

C As yet another failure to improve students’
rights.

D As a way of protecting individual states’ right to
set aside federal school law


Rätt svar var A men är inte "right direction" rätt subjektivt och skribenten verkar inte lägga några värderingar i texten utan endast redogöra om händelser och andras uttalanden

Användarvisningsbild
hypea
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 703
Blev medlem: ons 09 nov, 2016 20:16

Re: ENG pp3 uppgift 35

Inlägg av hypea »

Jag fick fel på den uppgiften... tänkte svara A först, för det var ju precis det, men läste man vidare visade det sig ju att även NCLB misslyckades, så då svarade jag C.
Såhär står det i texten:

An encouraging step came in 2001, when No Child Left Behind (NCLB) determined that schools should be held accountable for how they performed. But NCLB still lets states set their own bars for success.
Now, after years of failure, the push for common standards has new life. NCLB’s reforms were plainly insufficient.


Så inte vet jag. Nog var det ett steg i rätt riktning, men det var otillräckligt och misslyckades.
She believed she could, so she did.

kungCaspian
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 09 aug, 2016 16:51

Re: ENG pp3 uppgift 35

Inlägg av kungCaspian »

hypea skrev:
ons 05 apr, 2017 13:12
Jag fick fel på den uppgiften... tänkte svara A först, för det var ju precis det, men läste man vidare visade det sig ju att även NCLB misslyckades, så då svarade jag C.
Såhär står det i texten:

An encouraging step came in 2001, when No Child Left Behind (NCLB) determined that schools should be held accountable for how they performed. But NCLB still lets states set their own bars for success.
Now, after years of failure, the push for common standards has new life. NCLB’s reforms were plainly insufficient.


Så inte vet jag. Nog var det ett steg i rätt riktning, men det var otillräckligt och misslyckades.
Ah "An encouraing step" missade jag, helvete

Skriv svar