18 dagar kvar, hur pluggar du?

Frågor om icke-högskoleprovrelaterade ämnen
Skriv svar
MatFer0
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 163
Blev medlem: ons 30 maj, 2018 22:04

Re: 18 dagar kvar, hur pluggar du?

Inlägg av MatFer0 »

Visserligen pluggade jag natur och har redan matten i fas. Gäller bara att inte göra alla dessa frekvent förekommande slarvfel som alltid uppstår.

Gör alla gamla högskoleprov. Analyserar noggrant diverse problem jag stöter på och försöker lära mig av mina misstag. Fokuserer mycket på strategierna på varje moment.
AleKho
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 18 mar, 2018 13:52

Re: 18 dagar kvar, hur pluggar du?

Inlägg av AleKho »

Jag tror faktiskt det bästa tipset är att fortsätta plugga som man har gjort fram tills idag, om det nu har känts rätt.
Att försöka gasa på pedalen mer än vanligt de sista 18 dagarna gör mig ganska stressad. Dessutom mer spänd inför provdagen.
Zepine
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 09 jun, 2018 10:40

Re: 18 dagar kvar, hur pluggar du?

Inlägg av Zepine »

Jag har inte gått igenom hela mattebaskunskapen än men känner mig stressad över att jag inte tittat alls på hur de kvantitativa uppgifterna kommer se ut på provet så nu den senaste tiden har jag gått över till att titta på det, både "unika strategier" och specialkonstruerade uppgifter blandat med några gamla delprov då och då. Den verbala delen har jag tidigare pluggat lika stor tid som den kvantitativa men nu struntar jag nästan helt i den för det känns ändå inte som att jag kommer hinna påverka den något mer. Kör lite repetition då och då bara.
Skriv svar