50% rätt!

Diskussioner kring MEK-delen samt MEK-uppgifter
Skriv svar
ZeyMoh
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 03 jan, 2020 8:27

50% rätt!

Inlägg av ZeyMoh »

Hellooo, är det någon annan som alltid får hälften korrekt på MEK delarna. Ni som får mer än hälften så att säga, hur gör ni då? Har ni några tips som ni kan dela med er. Jag har i stort sätt gjort allt, böcker, artiklar, ordbok, synonymer, you name it. Finns det andra sätt som kan förbättra dina kunskaper på Mek :roll:
Användarens profilbild
Iman.1998
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 1011
Blev medlem: ons 02 nov, 2016 13:31

Re: 50% rätt!

Inlägg av Iman.1998 »

Det är bara att fortsätta tbh. Läs strategierna för MEK här i VIP också. Good luck!
Användarens profilbild
VicBos
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 552
Blev medlem: ons 28 nov, 2018 0:03

Re: 50% rätt!

Inlägg av VicBos »

Se till att utöka ditt ordförråd, det är vad som har hjälpt mig mest. Har lätt för MEK i och med att jag alltid har läst mycket böcker.
Om jag någon gång får fel på en uppgift handlar det nästan alltid om ordkunskap.

Ser du till att aktivt använda dig utav strategierna som tas upp i VIP som Iman säger bör du kunna plocka fler poäng.
Lycka till!
Jonathanberhane
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 234
Blev medlem: ons 23 nov, 2016 20:51

Re: 50% rätt!

Inlägg av Jonathanberhane »

ZeyMoh skrev: tor 20 feb, 2020 20:30 Hellooo, är det någon annan som alltid får hälften korrekt på MEK delarna. Ni som får mer än hälften så att säga, hur gör ni då? Har ni några tips som ni kan dela med er. Jag har i stort sätt gjort allt, böcker, artiklar, ordbok, synonymer, you name it. Finns det andra sätt som kan förbättra dina kunskaper på Mek :roll:
Träna massor med ord, hade också svårt för mek innan jag utökade mitt ordförråd.
AugEli
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 31 jan, 2020 9:44

Re: 50% rätt!

Inlägg av AugEli »

Ibland passar inte alla ord in grammatiskt, men mest är det väl att nöta ord...
PolarenPer
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 20 apr, 2018 1:35

Re: 50% rätt!

Inlägg av PolarenPer »

Jag är generellt stark på MEK, men skulle tippa på att en övervägande majoritet av de fel jag gör beror på bristande ordkunskap. Genom uteslutningsmetoden kan jag kanske eliminera något enstaka ord, men står fortfarande kvar med 2-3 tänkbara alternativ.

Mao, hade jag tränat ord hade jag förbättrat både ord- och mek-delen. Dock ligger mitt fokus på kvant just nu, då jag är nöjd med 1,6 på verbala.
Heter inte Per :roll:

Följ min väg mot att besegra Högskoleprovet här: https://hpguiden.se/forumet/Utbildning/ ... 1-75-18364
Yunn3
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 25 jul, 2021 22:39

Re: 50% rätt!

Inlägg av Yunn3 »

Brukar få runt 17-18 av 20 när jag övar och har fått 1.4 på verbala delen. Det finns inte så mycket att göra när man vill förbättra sig på MEK. Läs metoderna eller hitta några videor på youtube som förklarar hur man ska göra MEK. Efter det anteckna metoderna och implementera när du gör uppgifter. När du är bekväm med metoderna handlar MEK bara om ordkunskap och mängdträning.
Skriv svar