Andra chansen! En pluggdagbok om min resa mot psykologprogrammet!

Starta en egen eller läs och kommentera någon annans
Användarens profilbild
FelRab
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 168
Blev medlem: tis 15 dec, 2020 11:00

Re: Andra chansen! En pluggdagbok om min resa mot psykologprogrammet!

Inlägg av FelRab »

Hej!

Det var inte igår inte. Typ en vecka senare och nu uppdaterar jag. Vad har hänt sedan sist? Jo det har varit en jäkla tung period. För er som läst sen början så gick min pappa bort för två år sedan. De gav mig både motivation att plugga men så klart ett jäkla bakslag mentalt. Igår var de hans födelsedag och på fredag är de två år sedan han dog. Jag hatar ursäkter men som ni kanske förstår har mående inte varit på topp (läs de har varit fruktansvärt) så pluggandet har hamnat lite på sidan om men nu ikväll satte jag mig en stund.

På grund av omständigheterna låter jag mig själv ta de lite lugnare. Idag har jag läst nyheter i ungefär 30 min och nu kört matte i 30 min med fokus på ekvationer. Inte mycket plugg men något. Jag hoppas få till en timme imorgon och i alla fall två på torsdag. Sen kommer jag av förklarliga skäll ta fredag till söndag helt ledigt och fokusera på att vara med min familj och sörja.

Som avslut vill jag säga var snälla mot er själva. Det är okej att behöv ta en paus och vår hälsa går alltid först. Så nu när jag äntligen är färdig ska jag sätta mig och spela sims 4 och sen gå en runda med hunden. Ta hand om er nu så hörs vi antingen imorgon, torsdag eller på måndag. Nästa vecka räknar jag med att vara tillbaka men fram tills dess kanske de ekar lite tomt här inne men vi hörs snart igen och kom ihåg att lite plugg är bättre än inget. <3
Användarens profilbild
FelRab
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 168
Blev medlem: tis 15 dec, 2020 11:00

Re: Andra chansen! En pluggdagbok om min resa mot psykologprogrammet!

Inlägg av FelRab »

Godkväll!

En kort uppdatering kommer här. :) Idag har jag kollat färdigt på avsnittet ekvationer från Crash-coursen. Kändes faktist riktigt bra och fick rätt på de uppgifter jag gjorde i samband med att jag gick igenom videon. Ska bara repetera hur man tecknar ekvationer och sen är jag redo att gå tillbaka till gamla hp prov igen (tills jag fastnar igen hehe :lol: ). Har väl fått ungefär 45 minuters plugg gjort idag vilket inte är super mycket men något som jag gick igenom i förra inlägget är allt plugg bra plugg just nu. :)

Så imorgon ska jag repetera teckna ekvationer och sen göra något gammalt hp. Är lite sugen på att testa att göra en verbal del med bara för att se vad jag skulle få på det, blir nog att göra ett nästa vecka. Yes men nu ska jag återigen göra min kvälls rutin och gå ut med hunden och spela sims. Haha jag lovar att jag faktist tränar och träffar vänner med men just nu har de varit skönt att koppla bort allt med lite sims spelande. :)

Ja nej men det var allt för idag. Vi hörs imorgon eller till helgen lite beroende på orken och vad som blir gjort men kämpa på alla krigare :)
Användarens profilbild
FelRab
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 168
Blev medlem: tis 15 dec, 2020 11:00

Re: Andra chansen! En pluggdagbok om min resa mot psykologprogrammet!

Inlägg av FelRab »

God eftermiddag! :)

Blev några väl behövliga lediga dagar. Nu är jag tillbaka med plugget. Har däremot gjort en ändring. De går inte att få ihop två timmar varje dag så har sänkt ner mig till minst 1 om dagen och sen två på helgerna. Jag gör de både för jag ska hålla och för att de är de jag hinner när jag jobbar heltid också. :)

Så vad har jag gjort idag?
Jo jag har hoppat tillbaka lite i crash coursen igen och gått igenom alla kapitel gällande bråk. Detta då jag märkte att de inte helt satt. Så bra för via crash coursen finns samlade uppgfiter som man kan göra inom området för att testa sig. Alla uppgifter är från gammla hp och detta är verkligen guldvärt. Alla uppgfiter jag gjort har jag fått godkänt på så de är ett bra betyg ändå tycker jag! :)

Tänker att jag ska repetera de som inte sitter just nu och sen gå tillbaka till att göra gamla hp prov efter det. Vet inte exakt en tidsplan just nu kring hur lång tid repetetionen kommer ta men den får ta den tid den gör. :)

Det var allt för idag, vi höres imorgon :D
Användarens profilbild
FelRab
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 168
Blev medlem: tis 15 dec, 2020 11:00

Re: Andra chansen! En pluggdagbok om min resa mot psykologprogrammet!

Inlägg av FelRab »

Godeftermiddag! :)

Forsatt att gå igenom matten idag. Fokus var fortsatt en del bråk (som faktist går riktigt bra), potenser, prefix och lite räkna med rötter. Tycker ändå de går bra så tänker att de blir att börja göra gamla prov igen. Kommer säkert fastna igen men då får jag åter igen repetera. Tänker att de är så jag kommer jobba i stort. Göra ett prov, fel analysera, repetera de som inte sitter och så köra igen. Jag tror det är de som kommer ge mig bäst resultat i slut ändan.

Måste även säga att gud så många räkneregler de finns!!! Hur ska man ha koll på alla? Är väl bara att traggla på men gud så många de finns blir helt snurrig :? :lol: Är säkert jättelogiskt när man kan de men innan dess är de väldigt rörigt. :lol:

Helt galet även att jag ens skriver detta men börjar faktist tycka att matte är rätt kul haha i alla fall så länge de går bra sen tycker jag de är mindre kul... ehehe men vi kämpar på! Ska bara klarar detta just nu är målet att komma in de året jag fyller 25 alltså nästa år så nu är de bara att köra stenhårt :)

Sist men inte mest måste jag börja öva lite mer på de verbala delarna med känner jag. Fokuserat på matten så mycket just nu att de försvunnit lite så ska lägga upp en plan kring det men mer om de kommer senare. Imorgon blir de nog en liten paus då jag jobbar kväll om jag inte lyckas få till lite pluggande under dagen. Vi får se helt enkelt kring de. :)

Nu ska jag avrunda pluggandet för idag och äta lite middag innan jag ska ta mig iväg och lämna tillbaka en klänning som inte passade :D

Slut för idag, tack göt idag :)
Användarens profilbild
FelRab
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 168
Blev medlem: tis 15 dec, 2020 11:00

Re: Andra chansen! En pluggdagbok om min resa mot psykologprogrammet!

Inlägg av FelRab »

Tjena!

Kommer en kort kort uppdatering här. Hunnit plugga 50 minuter nu på rasten så har hunnit läsa lite artiklar och gjort 30/40 frågor på ett gammalt Hp prov från 2016. Har även skrivit ut en verbal del jag ska sätta mig med imorgon för idag hinner jag inte. :) Inte så mycket att säga om resultatet då jag inte hann färdigt men nog imponerande att jag ändå fick till 50 minuter idag trots att jag arbetar tills 19-19.30 idag återkommer imorgon när provet är färdigt om ett mer exakt resultat. :)

Nu ska jag återgå till jobbet och försöka hinna läsa lite fler artiklar nästa kaffe rast :) Ha de bra alla krigare så hörs vi mer imorgon eller fredag :)
Användarens profilbild
FelRab
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 168
Blev medlem: tis 15 dec, 2020 11:00

Re: Andra chansen! En pluggdagbok om min resa mot psykologprogrammet!

Inlägg av FelRab »

Tjena tjena!

Ännu en dag ännu en gång maxat kafferasten på jobbet och pluggat lite i morse. Har planer i eftermiddag så om plugget skulle bli gjort fick de bli så här. Idag har jag i alla fall både ett kvant resultat och ett verb resultat så nu kör vi. :)

Kvant:
XYZ - 8/12 :o
KVA - 4/10 :oops:
NOG - 3/6 :roll:
DTK - 6/12
Sammanlagt: 21/40!!

Okej bästa resultatet hittills och jag är äntligen över hälften!!!! Mycket kvar att göra men de är framsteg och jag är så glad!! Allt mitt kämpande börjar ge resultat!!! :D :lol: Mycket kvar att göra så klart men framsteg ska ändå firas. Då går vi över till verb.

Verb:
ORD - 6/10
LÄS - 5/10 :cry:
MEK - 7/10 :)
ELF - Fanns ej :(
Sammanlagt: 18/30

Hm känns ändå okej, trodde de skulle se bättre ut. Vill inte skylla ifrån mig men var så stressade när jag gjorde de för hade kort tid kvar av rasten. Ska prova att göra ett i lugn och ro och se om de höjer resultat men visst tidspress är de ju på HP så var kanske bra att testa :lol:

Ja nej men de var plugget idag. Nu blir de jobb och i eftermiddag promenad och glass men killen och mamman. Vi höres imorgon :)
Användarens profilbild
FelRab
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 168
Blev medlem: tis 15 dec, 2020 11:00

Re: Andra chansen! En pluggdagbok om min resa mot psykologprogrammet!

Inlägg av FelRab »

Godmorgon godmorgon!

Hittills bara hunnit med att plugga 25 minuter och bara hunnit med sådär 20 frågor av 40 på ett gammalt hp. Idag står de stil i huvudet. Uppgifter jag brukar få rätt på blir absolut inte rätt. Tror min hjärna är lite över belastad så jag backar lite nu i stunden o h ska ta 25 minuter att läsa texter på både svenska och engelska. Vi får se om de blir mer matte idag eller om de får bli paus med de idag.

Imorgon jobbar jag lördag och de är en speciell dag för ska med jobbet till Liseberg. Haha de innebär både att ha koll på sådär 60 ungdomar men också 5 timmars bussresa ditt och hem! Och de innebär förhoppningsvis lite plugg tid. Vet inte om de direkt blir jättemycket men lite. Ska i alla fall försöka läsa texter och kolla lite på matten. Imorgon blir de i all fall ingen uppdatering och söndag tar jag nog en paus så på måndag igen då höres vi! :)

Ha de fint nu och kriga på!!
Skriv svar