Min resa till läkarprogrammet 🩺

Starta en egen eller läs och kommentera någon annans
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Dagen idag...

Har varit så trött och seg i skallen idag men lyckades ändå få ihop 12 pomos.

Gjorde 42 NOG-uppgifter, fick 33 rätt.
Sedan 33 stycken DTK_uppgifter , fick 27 rätt.
Avslutade dagen med memrise.
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Dutw
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 590
Blev medlem: sön 14 feb, 2021 23:53

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av Dutw »

Härligt att se hur du köttar! :)
37 åring som siktar på läkarprogrammet i Lund!
Hp resultat: 1.45 --> 1.65 --> 1.55 --> ?
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Dutw skrev: ons 22 maj, 2024 0:04 Härligt att se hur du köttar! :)
Tack för pepp! :D
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Haft huvudvärk både igår och idag men har ändå försökt göra mitt bästa.

Gårdagen
44 st XYZ, 35 rätt (80%)
63 KVA, 53 rätt (84%)
Sedan memrise

Dagen idag
61 NOG, 52 rätt (85%)
27 DTK, 18 rätt (67% :/ )
Memrise idag också
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Dagen idag:

4 pomos XYZ
Resultat: 48 uppgifter, 41 rätt, 85%

4 pomos KVA
Resultat: 44 uppgifter, 34 rätt, 77%

5 pomos memrise.


Snart helg...
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Mycket piggare idag!

Gjort 200 AMBD-uppgifter,
Resultat: 181 rätt, 91%.

Nu ska jag köra memrise ett par timmar.

Trevlig heeeeelg!
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Lazybones
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 23 okt, 2018 14:40

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av Lazybones »

Inspirerande läsning! Jag känner igen mig i dina tankar när du pratar om din hopplöshet och att du jämför dig med andra. Den enda personen man ska jämföra sig med dock är sitt yngre jag så att man kan se vilka framsteg man har gjort.

Jag siktar också på läkarprogrammet och drömmen vore att börja till vårterminen 2025. Jag har svårt att föreställa mig den eufori som måste infinna sig när man äntligen fått sitt antagningsbesked.

Starkt jobbat av dig att plugga så mycket som du gör och det är jättekul och inspirerande att läsa din pluggdagbok!
Senast redigerad av Lazybones den mån 27 maj, 2024 16:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Ny vecka, nya tag...

Har varit väldigt ofokuserad och trött idag så inga toppenreultat.

Gjort 65 NOG.
Resultat: 49 rätt, 75%.

Sedan 28 DTK.
Resultat: 22 rätt, 79%.

Nu blir det memrise resten av dagen.
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Lazybones skrev: fre 24 maj, 2024 19:51 Inspirerande läsning! Jag känner igen mig i dina tankar när du pratar om din hopplöshet och att du jämför dig med andra. Den enda personen man ska jämföra sig med dock är sitt yngre jag så att man kan se vilka framsteg man har gjort.

Jag siktar också på läkarprogrammet och drömmen vore att börja till vårterminen 2025. Jag har svårt att föreställa mig den eufori som måste infinna sig när man äntligen fått sitt antagningsbesked.

Starkt jobbat av dig att plugga så mycket som du gör och det är jättekul och inspirerande att läsa din pluggdagbok!

Åh , tack för dina kloka ord!
Fantiserar också ofta om hur det skulle kännas att få ett positivt antagningsbesked...
Håller tummar och tår att din dröm går i uppfyllelse. Vilket universitet siktar du på? :)
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Varit väldigt ofokuserad idag också och känt att jag aldrig kommer lyckas på HP.
Halva dagen har jag räknat på hur många prövningar jag hade behövt göra för att få tillräckligt högt meritvärde. 🫤

Dagens resultat:
56 st XYZ, 80% rätt.
60 KVA, 75% rätt.
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Inte alls gått bra idag. Vet inte om jag ska skratta eller gråta?

42 st NOG, 67% rätt
14 st LÄS, 36% rätt 😵
125 st MEK, 78% rätt
Skulle även ha gjort DTK-uppgifter men jag kände verkligen inte för det idag.
Nu ska jag ut och springa en runda.

Nya tag imorgon!
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Lazybones
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 23 okt, 2018 14:40

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av Lazybones »

nly skrev: tis 28 maj, 2024 16:25
Lazybones skrev: fre 24 maj, 2024 19:51 Inspirerande läsning! Jag känner igen mig i dina tankar när du pratar om din hopplöshet och att du jämför dig med andra. Den enda personen man ska jämföra sig med dock är sitt yngre jag så att man kan se vilka framsteg man har gjort.

Jag siktar också på läkarprogrammet och drömmen vore att börja till vårterminen 2025. Jag har svårt att föreställa mig den eufori som måste infinna sig när man äntligen fått sitt antagningsbesked.

Starkt jobbat av dig att plugga så mycket som du gör och det är jättekul och inspirerande att läsa din pluggdagbok!

Åh , tack för dina kloka ord!
Fantiserar också ofta om hur det skulle kännas att få ett positivt antagningsbesked...
Håller tummar och tår att din dröm går i uppfyllelse. Vilket universitet siktar du på? :)

Jag hoppas att komma in i Umeå. Att misslyckas på nästkommande prov är inte ett alternativ så jag känner mig redigt pressad kan man lugnt säga. Jag är så himla desperat efter att äntligen få påbörja mitt "riktiga" liv.
nly skrev: ons 29 maj, 2024 18:07 Inte alls gått bra idag. Vet inte om jag ska skratta eller gråta?

42 st NOG, 67% rätt
14 st LÄS, 36% rätt 😵
125 st MEK, 78% rätt
Skulle även ha gjort DTK-uppgifter men jag kände verkligen inte för det idag.
Nu ska jag ut och springa en runda.

Nya tag imorgon!
Bra kämpat ändå! Även om det går sämre vissa dagar så tror jag det viktigaste är att man är konsekvent med studierna och lägger ned den tid man behöver varje dag. Många bäckar små, etc. Jag tycker också att det är smart att du för dagbok för då har du lite press på dig att komma med uppdateringar.
Jag hade själv en ganska bra för- och eftermiddag med matteplugg som flöt på bra men nu sumpade jag precis ett LÄS-delprov och det känns riktigt pissigt. Det är verkligen en emotionell berg-och dalbana att plugga inför högskoleprovet 8O
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Lazybones skrev: ons 29 maj, 2024 21:06
nly skrev: tis 28 maj, 2024 16:25
Lazybones skrev: fre 24 maj, 2024 19:51 Inspirerande läsning! Jag känner igen mig i dina tankar när du pratar om din hopplöshet och att du jämför dig med andra. Den enda personen man ska jämföra sig med dock är sitt yngre jag så att man kan se vilka framsteg man har gjort.

Jag siktar också på läkarprogrammet och drömmen vore att börja till vårterminen 2025. Jag har svårt att föreställa mig den eufori som måste infinna sig när man äntligen fått sitt antagningsbesked.

Starkt jobbat av dig att plugga så mycket som du gör och det är jättekul och inspirerande att läsa din pluggdagbok!

Åh , tack för dina kloka ord!
Fantiserar också ofta om hur det skulle kännas att få ett positivt antagningsbesked...
Håller tummar och tår att din dröm går i uppfyllelse. Vilket universitet siktar du på? :)

Jag hoppas att komma in i Umeå. Att misslyckas på nästkommande prov är inte ett alternativ så jag känner mig redigt pressad kan man lugnt säga. Jag är så himla desperat efter att äntligen få påbörja mitt "riktiga" liv.
nly skrev: ons 29 maj, 2024 18:07 Inte alls gått bra idag. Vet inte om jag ska skratta eller gråta?

42 st NOG, 67% rätt
14 st LÄS, 36% rätt 😵
125 st MEK, 78% rätt
Skulle även ha gjort DTK-uppgifter men jag kände verkligen inte för det idag.
Nu ska jag ut och springa en runda.

Nya tag imorgon!
Bra kämpat ändå! Även om det går sämre vissa dagar så tror jag det viktigaste är att man är konsekvent med studierna och lägger ned den tid man behöver varje dag. Många bäckar små, etc. Jag tycker också att det är smart att du för dagbok för då har du lite press på dig att komma med uppdateringar.
Jag hade själv en ganska bra för- och eftermiddag med matteplugg som flöt på bra men nu sumpade jag precis ett LÄS-delprov och det känns riktigt pissigt. Det är verkligen en emotionell berg-och dalbana att plugga inför högskoleprovet 8O

Ja verkligen! Jag var inte beredd på denna emotionella berg- och dalbana - trodde aldrig det skulle vara så här tufft psykiskt.
Håller helt med, man får upp på hästen igen efter en dålig dag och inte ge upp 😌
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Användarens profilbild
nly
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 14 aug, 2023 4:27

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av nly »

Dagens uppdatering:

72 uppgifter XYZ, 83% rätt.
80 uppgifter KVA, 88% rätt.
38 uppgifter ELF, 71% rätt.

Nu väntar löptur! :D
_
Min pluggdagbok
Från 1,15 till läkarprogrammet 🫀
Dutw
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 590
Blev medlem: sön 14 feb, 2021 23:53

Re: Min resa till läkarprogrammet

Inlägg av Dutw »

nly skrev: tis 28 maj, 2024 16:48 Varit väldigt ofokuserad idag också och känt att jag aldrig kommer lyckas på HP.
Halva dagen har jag räknat på hur många prövningar jag hade behövt göra för att få tillräckligt högt meritvärde. 🫤

Dagens resultat:
56 st XYZ, 80% rätt.
60 KVA, 75% rätt.
Känner igen dig i att man tappar hoppet för HP mellanåt, men sen vissa dagar går det jättebra närt man skrivet ett prov också.
Med tanke på att du verkar snitta runt 80% rätt så ser det riktigt lovande ut allt som allt!
Väldig berg-och dalbana denna resa och det tär på en efter ett tag tycker jag.. men då smakar det bättre när man väl når sitt mål också!
37 åring som siktar på läkarprogrammet i Lund!
Hp resultat: 1.45 --> 1.65 --> 1.55 --> ?
Skriv svar