Skriva ut gamla prov

För dig som är eller är på väg att bli medicinstuderande
Skriv svar
Nån123
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: lör 07 sep, 2019 23:49

Skriva ut gamla prov

Inlägg av Nån123 »

Hej jag skulle gärna vilja skriva ut alla gamla högskoleprov i från 2011-2019
I ett bioliotek kan det kosta upp mot 5 kr per blad och med tanke på att varje provpass är ungefär 23 sidor och att varje prov har 5 provpass och att jag ska skriva ut 9 års prov(2 prov) så bör det kosta upp mot 10 350 kr vilket är orimligt.
Finns det bättre sätt att gå till väga i så fall hur?
Kunskapärmakt
Stammis
Stammis
Inlägg: 182
Blev medlem: mån 31 dec, 2018 16:22

Re: Skriva ut gamla prov

Inlägg av Kunskapärmakt »

Skriv bara ut Läs, ELF och DTK?
Melissa.Ab
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 305
Blev medlem: tor 26 okt, 2017 7:09

Re: Skriva ut gamla prov

Inlägg av Melissa.Ab »

Sno en kompis skrivare
Användarens profilbild
planck
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 17 jan, 2018 21:36

Re: Skriva ut gamla prov

Inlägg av planck »

Du kan maila till en högskola eller ett universitet som anordnar högskoleprovet, därefter kan du fråga om att få överblivna provpass hemskickade. Det gjorde jag för ungefär 5 månader sedan och fungerade felfritt och fick paketet efter typ 6 dagar. Det gällde alla provpass från 2013-2019 och kostade 200kr totalt (inkluderat frakt).
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.
Nån123
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: lör 07 sep, 2019 23:49

Re: Skriva ut gamla prov

Inlägg av Nån123 »

planck skrev: lör 30 nov, 2019 20:46 Du kan maila till en högskola eller ett universitet som anordnar högskoleprovet, därefter kan du fråga om att få överblivna provpass hemskickade. Det gjorde jag för ungefär 5 månader sedan och fungerade felfritt och fick paketet efter typ 6 dagar. Det gällde alla provpass från 2013-2019 och kostade 200kr totalt (inkluderat frakt).

Jag talade med uppsala universitet och de uppger att ett prov kostar 50kr.
Vilket universitet har du beställt ifrån
Användarens profilbild
planck
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 17 jan, 2018 21:36

Re: Skriva ut gamla prov

Inlägg av planck »

gudärstarkast1 skrev: tor 05 dec, 2019 13:08
planck skrev: lör 30 nov, 2019 20:46 Du kan maila till en högskola eller ett universitet som anordnar högskoleprovet, därefter kan du fråga om att få överblivna provpass hemskickade. Det gjorde jag för ungefär 5 månader sedan och fungerade felfritt och fick paketet efter typ 6 dagar. Det gällde alla provpass från 2013-2019 och kostade 200kr totalt (inkluderat frakt).

Jag talade med uppsala universitet och de uppger att ett prov kostar 50kr.
Vilket universitet har du beställt ifrån
Wow, på riktigt? låter lite skandalöst att ta 50kr/pp

Jag gick via Umeå universitet (Mailen: [Personlig e-postadress borttagen efter begäran från UMU. Använd allmän epost] , och fråga efter om att få överblivna prov hemskickade).
Umeå universitet skrev till mig för ungefär en vecka sedan följande (när jag bad om att få hemskickade gamla prov) :

Hej,
Vi kan skicka alla prov från och med hösten 2013 fram till nu för en kostnad av 200 kr.

De har inte kommit ännu (skriver 12-05 19:00) men antar att det har ju varit Black Friday så kommer väl i början av nästa vecka skulle jag tro (tog typ 6-7 dagar förra gången jag frågade efter gamla prov).

MvH
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.
Skriv svar