Mot läkare programmet =>1,8

Starta en egen eller läs och kommentera någon annans
Esterrr99
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 09 jan, 2023 18:44

Mot läkare programmet =>1,8

Inlägg av Esterrr99 »

Hej allihopa,

Detta kommer vara min pluggdagbok. Kommer lägga ut mina planeringar och framsteg. Jag gjorde hp en gång och fick katastrofala resultat, nämligen 0,65. Denna termin vill jag trappa upp det och den långsiktiga målet är 1,75-1,8 för att komma i läkarprogrammet i Lund.
läkartjejen
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 164
Blev medlem: sön 07 aug, 2022 13:08

Re: Mot läkare programmet =>1,8

Inlägg av läkartjejen »

Hej! Roligt med en ny dagbok :) Jag har ungefär samma utgångspunkt och mål. Lycka till!
Följ med på resan från 0.85 till läkarstudent i Lund! https://hpguiden.se/forumet/topic/ingen ... 28#p230128
Dutw
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 14 feb, 2021 23:53

Re: Mot läkare programmet =>1,8

Inlägg av Dutw »

Välkommen, va roligt!
Sett till snittet är det inte katastrofala resultat alls och med lite övning så kommer du snabbt in i det och ser höjningar inom kort!
37 åring som siktar på läkarprogrammet i Lund!
Hp resultat: 1.45 --> 1.65 --> 1.55 --> ?
Esterrr99
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 09 jan, 2023 18:44

Re: Mot läkare programmet =>1,8

Inlägg av Esterrr99 »

Jag vet fortfarande inte hur man svarar på meddelanden i tråden men ville säga tack för eran stöd!

Idag gjorde ett slumpmässigt provpass men skippade dtk då 55 min hade utgått :,(

-Resultatet blev förvånansvärt högre än det jag fick första gången fastän nästan hela dtk saknades

Xyz: 7/12
Kva: 6/10
Nog: 4/6
Dtk: 1/12

Totalt: 18 rätt, 12 fel, och 10 överhoppade.
Resultatet: 0,7

Som helhet behöver jag fräscha upp matte kunskaper men också öva på att lösa uppgifter snabbare.

-Har även gjort en verbal del:

Ord: 4/10
Läs: 6/10
Mek: 2/10
Elf: 8/10

totalt: 20/40
Resultatet: 0,9

Så man kan se att ord och mek är svåra för min del. Är på ordlista 7/24 men det hjälper inte så mycket. Så jag kommer istället öva mek mer, för då övar man både ordförrådet och läsförståelsen.

Totalt idag: 0,8

Det är en rätt bra höjning från sista gången jag skrev, men målet verkar fortfarande vara långt borta.

Det är också värt att nämna att jag saknar fy2 och ma4 samt pluggar dem på egen hand. Jag har slutprovet nästa månad 👍
Dutw
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 14 feb, 2021 23:53

Re: Mot läkare programmet =>1,8

Inlägg av Dutw »

Esterrr99 skrev: tis 30 apr, 2024 12:39 Jag vet fortfarande inte hur man svarar på meddelanden i tråden men ville säga tack för eran stöd!

Idag gjorde ett slumpmässigt provpass men skippade dtk då 55 min hade utgått :,(

-Resultatet blev förvånansvärt högre än det jag fick första gången fastän nästan hela dtk saknades

Xyz: 7/12
Kva: 6/10
Nog: 4/6
Dtk: 1/12

Totalt: 18 rätt, 12 fel, och 10 överhoppade.
Resultatet: 0,7

Som helhet behöver jag fräscha upp matte kunskaper men också öva på att lösa uppgifter snabbare.

-Har även gjort en verbal del:

Ord: 4/10
Läs: 6/10
Mek: 2/10
Elf: 8/10

totalt: 20/40
Resultatet: 0,9

Så man kan se att ord och mek är svåra för min del. Är på ordlista 7/24 men det hjälper inte så mycket. Så jag kommer istället öva mek mer, för då övar man både ordförrådet och läsförståelsen.

Totalt idag: 0,8

Det är en rätt bra höjning från sista gången jag skrev, men målet verkar fortfarande vara långt borta.

Det är också värt att nämna att jag saknar fy2 och ma4 samt pluggar dem på egen hand. Jag har slutprovet nästa månad 👍
Kul med höjningen redan, det är bara början :)
Fy2 och ma4 tyckte jag var väldigt tungt, kämpa på!
Det finns ett grått citationstecken uppe till höger på varje inlägg, det används för att svara på meddelanden.
37 åring som siktar på läkarprogrammet i Lund!
Hp resultat: 1.45 --> 1.65 --> 1.55 --> ?
Skriv svar