Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Starta en egen eller läs och kommentera någon annans
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

Hej Alla! Har sedan ettan på gymnasiet läst så många inspirerande pluggdagböcker och har alltid velat skriva min egna. Men har aldrig riktigt haft ”modet” till att skriva en offentlig, varför vet jag inte riktigt då jag i slutet av dagen ändå hade varit anonym. Hur som helst skrev jag privata dagböcker i Google dokumentet. Det gick alltid bra till en början, men ju längre jag skrev, desto mer försvann min motivation. Det fanns aldrig någon som kunde ge mig feedback. Skrev ju plugg dagboken för mig själv trotts allt.
Efter mycket om och men har jag beslutat mig för att skriva en pluggdagbok på hpguiden i hopp om att jag finner mer motivation, men också i hopp om att skaffa vänner som har liknande ambitioner som jag när det gäller hp plugget.

Kort om mig: är en tjej i 20 års åldern med drömmen att komma in på läkarprogrammet (helst innan jag fyllt 23 år). Mitt högsta resultat är ynka 0.75, tror jag får högre inför vårens prov, men vågade inte riktigt rätta själv då jag mådde så sjukt dåligt efter provet ahaha. Jag tror iallafall att det gick bättre än jag förväntade mig. Vi får se när resultatet väl kommer ut. Vill inte gå in för mycket i detalj om mig själv, men jag kan säga att jag lider av depression, vilket brukar påverka mitt pluggande.

Mitt största problem är att jag ALLTID skjuter upp mitt plugg, vilket sedan resulterar i att jag rå pluggar de sista 2 veckorna innan provet. Som många redan vet kan man inte höja sig speciellt mycket på så lite plugg. Även nu har jag prokastinerat igen. Tanken var att jag skulle börja plugga efter min uppkörning den 2/5 (vilket jag klarade på första försöket, WIHOO). Men jag har inte tagit tag i plugget, utan har väll läst artiklar varjedag och försökt repetera mina oändligt många Memrise ord. Annars har jag inget speciellt gjort.

Mina starka sidor är XYZ, ELF och KVA
Mina svaga sidor är DTK och LÄS (har så sjukt svårt för dessa att det inte ens är klokt ahahah). Så prio inför höstens prov är att försöka göra så många DTK och LÄS uppgifter som möjligt. Hade ett bra flow i början av vårterminens pluggande, men prokastinerade (som vanligt) tills slutet, vilket resulterade i att jag tappade mycket av den kunskap som jag lärde mig i början av mitt plugg. Vill inte göra samma misstag igen.

Jag jobbar just nu inom äldreomsorgen och har gjort det sedan jag tog studenten. Satsar på att komma in via Linköpings alternativa urval, där gäller det att man har jobbat inom något vård-relaterat i minst 2 år på minst 50% sedan dess att man fyllt 19 år. Det har gått två år när jag fyller 21 i oktober, så jag satsar på att komma in till våren 2025 (men jag ska inte ha för höga krav på mig själv heller, då jag vet av egna erfarenheter hur dåligt jag väl mår när jag inte lyckas med mina mål). Jag strävar därav efter minst 1.5.

Jag är timanställd och kan därmed själv bestämma hur jag vill jobba. Efter att ha kommit överens med min chef så jobbar jag endast kvällspass 13-21, detta just då jag är som piggast på morgonen, och är den tiden på dagen då jag får som mest gjort. Tanken är att plugga 6h på mina jobb dagar (endast vardagar) och 8+ timmar på mina lediga dagar (endast vardagar). Jag är helt ledig på helgerna. Jag jobbar inte mycket just nu, utan ca 60%, så jag har då mycket tid att ägna åt pluggandet.

Min dagbok sätter officiellt igång imorgon, men då jag ska vara barnvakt åt min lillebror innan jobbet så kommer jag inte hinna med allt jag har planerat, (min lillebror kräver mycket uppmärksamhet), men jag ska göra mitt bästa!

Hoppas min dagbok också kan motivera någon i framtiden, på samma sätt som flera andra har motiverat mig!
ItsLilly
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 83
Blev medlem: sön 14 jun, 2020 20:02

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av ItsLilly »

Nej men VÄLKOMMEN framtida kollega!!!
stort grattis till körkortet 🥳🙌🏼
I'm already a fan, kör hårt!!!
Lazybones
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 23 okt, 2018 14:40

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Lazybones »

Intressant att läsa om alternativa urvalet i Linköping. Behöver man alltså minst 1.5 kombinerat med arbetslivserfarenheten för att ta sig in?
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

ItsLilly skrev: tor 23 maj, 2024 23:58 Nej men VÄLKOMMEN framtida kollega!!!
stort grattis till körkortet 🥳🙌🏼
I'm already a fan, kör hårt!!!
Tack så mycket!! Jag hoppas vi båda lyckas inom en snar framtid😁
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

Lazybones skrev: fre 24 maj, 2024 18:47 Intressant att läsa om alternativa urvalet i Linköping. Behöver man alltså minst 1.5 kombinerat med arbetslivserfarenheten för att ta sig in?
Hej! Från vad jag har sett så kommer de flesta in via detta urvalet som har skrivit 1.5-1.55. Men det beror ju på hur många som ansöker via denna väg. Någon gång har man tagit in lägre än 1.5 och andra gånger högre än så, men genomsnittet bruka liggare däromkring tror jag.
Det går att läsa mer om det på Linköpings universitets hemsida, tror urvalet kallas HPSU :)
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

Godkväll!!!
Som jag nämnde tidigare så skulle jag sitta barnvakt åt min lillebror innan jobbet idag, som jag misstänkte så kunde han inte lämna mig ifred i ens 5 minuter. Han är världens sötaste unge, men att sitta barnvakt när man egentligen behöver plugga är ingen bra kombo lol.

Jag hann dock med 3x10 blandade XYZ:
- 8/10
- 8/10
- 7/10

Och 3x10 blandade KVA uppgifter:
- 9/10
- 6/10 (mycket slarv här)
- 9/10

Vet inte vad som hända andra KVA rundan, men när jag felanalyserade hade jag 2 uppgifter där jag kom fram till rätt svar uträkningsmässigt, men tänkte istället ”Nää så lätt kan det inte vara” och valde ett svar som jag innerst inne visste var ologiskt lol. Jag måste verkligen sluta tveka och istället lite på min magkänsla.

Hann även lära mig 100 nya ord på Memrise och repetera 600 gamla ord.

Lästa artiklar från SvD under strecket i 30 minuter och ska avsluta dagen med att läsa ur min bok innan läggdags.

Planen var att göra 5x10 XYZ och kVA uppgifter, Ett gammalt NOG prov och rätta ett DTK prov som jag gjorde för några dagar sedan (plus artikelläsning och Memrise), men det gick tyvärr inte. Är glad att jag åtminstone fick något gjort ändå!

Imorgon är det helg, och jag ska egentligen inte plugga på helger, men känner att jag måste komma ikapp med Memrise repetitionen så det är vad jag har på agenda, samt artikelläsningar såklart.
Trevlig helg alla och vi hörs på måndag igen!
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

Hej alla!!! Jag hade helt glömt bort att jag startade en pluggdagbok på hpguiden. Så när helgen väl var gången, så började jag återigen att anteckna i min privata pluggdagbok på Google docs! Hur lyckas man ens???

Hur som helst så har jag hållit mig till min planering när det gäller plugget, vilket jag är väldigt glad över! Som jag misstänkte så kommer jag behöva lägga mycket krut på DTK och LÄS, för snittar 12-13/20 (DTK) och 10/20 på LÄS (FRUKTANSVÄRT!!).

Har snart läst klart min bok med, så om någon har bra tips på böcker så kan ni gärna tala om det för mig :)

Har iallafall varit ledig nu lördag och söndag (både från plugg och jobb), så på måndag sätter jag igång med plugget igen. Ska INTE glömma bort att min pluggdagbok är på hpguiden numera.

Ha iallafall en fortsatt trevlig helg alla!
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

I dag var planen att hinna med:
rätta DTK prov
Ett Läs prov
Nog prov
20 MEK
30 xyz
30 kva
memrise
artikelläsning;

Det jag hann med var:
LÄS vt 2000, resultat: 15/20(!!)
4/4
3/4
3/4
2/4
3/4
Det negativa var dock att det tog min 1h 40min. Men just nu försöker jag hitta en Läs teknik som passar mig innan jag börjar köra inom tidsgränsen.

NOG prov ht 2000, resultat: 10/22 (Har jag nämnt att jag även har väldigt svårt för NOG?? Nu vet ni det iallafall lol).

Tänte göra 40 blandade MEK frågor men han bara med 20, resultat: 14/20
7/10 (1 minut övertid)
7/10 (30 sek övertid)
Jag har en love-hate relationship med MEK. Ena stunden kan det gå hur bra som helst, andra stunden kan jag skriva 5/10. Målet är i alla fall att försöka snitta 8/10 på MEK, och det kan jag endast lyckas med genom att regelbundet göra uppgifter.

Blandade XYZ:
6/10 (fy!) (1 minut tillgodo)
7/10 ( 4 min tillgodo)

Blandade KVA:
8/10 (3 min tillgodo)
8/10 (4 min tillgodo)

Målet är att snitta 90% på både XYZ och KVA, har en liten bit att gå.

Jag hann dock inte gå igenom mitt DTK-prov, utan få göra det imorgon.

Har sedan läst artiklar i 30 minuter.

Samt repeterat memrise ord i 2h.

Jag måste verkligen fixa min sömnrutin snart, då det är den som avgör om jag hinner utföra min planering eller inte.
Kommer nu att avsluta dagen med att läsa ur min bok. Vi hörs imorgon igen!
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

Hej hej!
Då var hp resultatet kommen, och jag landade på 1.0! Trodde ärligt jag skulle få sämre än provet jag skrev i höstas (0.75), men är iallfall över 1-ribban, och framåt kan jag bara gå.

Resultaten blev iallafall:

Kvant: 1.0
XYZ: 14/24 (sänkning från 16/24)
KVA: 13/20 (sänkning från 14/20)
NOG: 9/12 (höjning från 5/12). Ofta jag fick så bra på NOG lol
DTK: 9/24 (höjning från 8/24). Är så fruktansvärt dålig på DTK att jag skriker!!
Totalt: 45/80 (höjning från 43/80).

Verbalt: 1.0
ORD: 13/20 (höjning från 9/20). Har äntligen fått över 10 på ORD!!
LÄS: 8/20 (höjning från 7/20). Katastrofalt!!
MEK: 10/20 (höjning från 9/20). Trodde det gick bättre än så.
ELF: 16/20 ( höjning från 11/20). Helt klart mitt bästa resultat på hela provet!!
Totalt: 47/80 (höjning från 36/80).

Allt som allt tyckte jag det var synd att kvant gick så dåligt när den i vanliga fall är min starkaste del?? Men är glad att jag lyckades höja mig så pass på den verbala fronten. Speciellt på ord delen för när jag gick igenom orden på Aftonbladet eller vad det va så fick jag 8/20, men jag måste ha glömt bort vad jag svarade för jag landade ju på 13/20. Allt tack vare Memrise, så ska se till att faktiskt göra klart listan (har hälften kvar) så kanske jag till nästa prov kan nå mitt mål resultat på orddelen, vilket är 16/20 rätt.

Som jag misstänkte är det DTK och LÄS jag behöver lägga mest krut på. Idag är tanken att jag ska repetera mina Memrise ord (vaknade imorse och såg att jag helt plötsligt har 2500 ord att repetera?? Skjut mig!).
Imorgon ska jag gå igenom vårens prov och se vad jag gjorde för fel, speciellt på XYZ och KVA.

Det var allt från mig, vi hörs imorgon igen!!
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

5/6-24

Hej hej! vet att jag skrev att jag skulle gå igenom vårens prov och se vad jag gjorde för fel, men jag bestämde mig för att fortsätta med min planering. Jag får fel analysera en annan dag.
Det jag iallafall har hunnit med är:

LÄS 2000 ht. Resultat 14/20
4/4
4/4
3/4
1/4 (???)
2/4 (...)
Det började bra, men sen vet jag inte vad som hände.

Efter att ha fel analyserat så förstod jag vad jag gjorde för fel på 3 frågor, hade ändrat ett svar i sista minuten på 1 fråga, men förstod inte riktigt, (trots lösningsförslag), förklaringarna till två av de felaktiga svaren.
Jag är dock inte allt för besviken, för jag var ganska nära mitt drömresultat när det gäller LÄS, dvs att kunna skriva 16/20. Men GUD vilken tid det tog att göra dessa.

Blandade XYZ frågor 5x10:
8/10 (2min 40sek tillgodo)
8/10 (1min 33sek tillgodo)
9/10 (!!!) (2min 18sek tillgodo)
9/10 (!!!) (2min 30sek tillgodo)
8/10 (0min 16sek tillgodo) började bli trött här.

NOG prov vt 2001: 10/22. Var så himla trött när jag gjorde provet, så jag kommer felanalysera imorgon när jag är piggare. Det samma gäller DTK provet jag skrev för någon dag sedan. Får felanalysera de båda imorgon.

Jag avslutar dagen med Memrise repetition. Vill så gärna bi klar med repeteringen så att jag kan börja lära mig nya ord igen, men det känns som att det kommer fler ord att repetera, än vad jag hinner ta mig igenom på en dag.

Kommer även läsa ur min bok det sista jag gör idag.

Vi hörs (förhoppningsvis) imorgon!

//LCA
Senast redigerad av Nå mitt mål den tor 06 jun, 2024 13:48, redigerad totalt 1 gånger.
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

Hej alla!
Idag har jag hittills: rättat NOG provet från igår. Det var inte mycket jag förstod dock, tyckte provet var väldigt svårt ngl.
Ska på nästa NOG pass kolla på yt videos som förklara NOG lite. Det känns som de gamla NOG proven är mycket svårare än de nyare, men jag vill ändå kunna förstå vad jag gör för fel.

Har jobbat med Memrise i 2h (har fortfarande mycket att repetera, skjut mig!)

Gjort 50 blandade KVA uppgifter:
6/10 (2 min tillgodo)
8/10 ( 5min tillgodo)
7/10 (4 min tillgodo)
8/10 (5 min tillgodo)
7/10 (1 min tillgodo)
Vet inte varför KVA gick så dåligt idag lol, den som i vanliga fall brukar gå hur bra som helst.

Något jag däremot har insett är hur bra och viktigt det faktiskt är att fleanalysera. Man lär sig sååå mycket! Jag hade helt glömt bort om de olika talsystemen, och fick en fråga om det. Av ren tur så svarade jag rätt på uppgiften, men bestämde mig ändå för att se hur man skulle tänka.
Minns att jag förra terminen hade sån problem med de olika talsystemen, men idag när jag gick igenom dem så kändes allt så himla enkelt?
Från och med på måndag har jag därmed bestämt mig för att gå igenom mina stjärnmarkerade områden på AMDB, samt beta egenom mina egna anteckningar jag har gjort från AMDB. Grunderna behöver sitta om jag ska kunna snitta 90% på XYZ och KVA.
Skulle egentligen gjort dessa KVA frågor igår. Men jag blev alldeles för trött efter NOG-provet, så jag körde dem idag innan jobbet.

Kommer inte plugga något mer idag då jag, som sagt, jobbar ikväll.
Vi hörs (förhoppningsvis) imorgon igen.

//LCA
Juristdrömmennn
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: lör 06 aug, 2022 23:24

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Juristdrömmennn »

Nå mitt mål skrev: tor 06 jun, 2024 13:47 Hej alla!
Idag har jag hittills: rättat NOG provet från igår. Det var inte mycket jag förstod dock, tyckte provet var väldigt svårt ngl.
Ska på nästa NOG pass kolla på yt videos som förklara NOG lite. Det känns som de gamla NOG proven är mycket svårare än de nyare, men jag vill ändå kunna förstå vad jag gör för fel.

Har jobbat med Memrise i 2h (har fortfarande mycket att repetera, skjut mig!)

Gjort 50 blandade KVA uppgifter:
6/10 (2 min tillgodo)
8/10 ( 5min tillgodo)
7/10 (4 min tillgodo)
8/10 (5 min tillgodo)
7/10 (1 min tillgodo)
Vet inte varför KVA gick så dåligt idag lol, den som i vanliga fall brukar gå hur bra som helst.

Något jag däremot har insett är hur bra och viktigt det faktiskt är att fleanalysera. Man lär sig sååå mycket! Jag hade helt glömt bort om de olika talsystemen, och fick en fråga om det. Av ren tur så svarade jag rätt på uppgiften, men bestämde mig ändå för att se hur man skulle tänka.
Minns att jag förra terminen hade sån problem med de olika talsystemen, men idag när jag gick igenom dem så kändes allt så himla enkelt?
Från och med på måndag har jag därmed bestämt mig för att gå igenom mina stjärnmarkerade områden på AMDB, samt beta egenom mina egna anteckningar jag har gjort från AMDB. Grunderna behöver sitta om jag ska kunna snitta 90% på XYZ och KVA.
Skulle egentligen gjort dessa KVA frågor igår. Men jag blev alldeles för trött efter NOG-provet, så jag körde dem idag innan jobbet.

Kommer inte plugga något mer idag då jag, som sagt, jobbar ikväll.
Vi hörs (förhoppningsvis) imorgon igen.

//LCA
Jag kommer inte åt memrise sidan, vart är det du pluggar memrise orden?
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

Juristdrömmennn skrev: tor 06 jun, 2024 19:27
Nå mitt mål skrev: tor 06 jun, 2024 13:47 Hej alla!
Idag har jag hittills: rättat NOG provet från igår. Det var inte mycket jag förstod dock, tyckte provet var väldigt svårt ngl.
Ska på nästa NOG pass kolla på yt videos som förklara NOG lite. Det känns som de gamla NOG proven är mycket svårare än de nyare, men jag vill ändå kunna förstå vad jag gör för fel.

Har jobbat med Memrise i 2h (har fortfarande mycket att repetera, skjut mig!)

Gjort 50 blandade KVA uppgifter:
6/10 (2 min tillgodo)
8/10 ( 5min tillgodo)
7/10 (4 min tillgodo)
8/10 (5 min tillgodo)
7/10 (1 min tillgodo)
Vet inte varför KVA gick så dåligt idag lol, den som i vanliga fall brukar gå hur bra som helst.

Något jag däremot har insett är hur bra och viktigt det faktiskt är att fleanalysera. Man lär sig sååå mycket! Jag hade helt glömt bort om de olika talsystemen, och fick en fråga om det. Av ren tur så svarade jag rätt på uppgiften, men bestämde mig ändå för att se hur man skulle tänka.
Minns att jag förra terminen hade sån problem med de olika talsystemen, men idag när jag gick igenom dem så kändes allt så himla enkelt?
Från och med på måndag har jag därmed bestämt mig för att gå igenom mina stjärnmarkerade områden på AMDB, samt beta egenom mina egna anteckningar jag har gjort från AMDB. Grunderna behöver sitta om jag ska kunna snitta 90% på XYZ och KVA.
Skulle egentligen gjort dessa KVA frågor igår. Men jag blev alldeles för trött efter NOG-provet, så jag körde dem idag innan jobbet.

Kommer inte plugga något mer idag då jag, som sagt, jobbar ikväll.
Vi hörs (förhoppningsvis) imorgon igen.

//LCA
Jag kommer inte åt memrise sidan, vart är det du pluggar memrise orden?
Hej! Ja de ändrade för ett tag sedan och har bytt namn till Memrise community course. Testa om den här länken fungerar:
https://community-courses.memrise.com/c ... -8500-ord/
Juristdrömmennn
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: lör 06 aug, 2022 23:24

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Juristdrömmennn »

Nå mitt mål skrev: tor 06 jun, 2024 22:00
Juristdrömmennn skrev: tor 06 jun, 2024 19:27
Nå mitt mål skrev: tor 06 jun, 2024 13:47 Hej alla!
Idag har jag hittills: rättat NOG provet från igår. Det var inte mycket jag förstod dock, tyckte provet var väldigt svårt ngl.
Ska på nästa NOG pass kolla på yt videos som förklara NOG lite. Det känns som de gamla NOG proven är mycket svårare än de nyare, men jag vill ändå kunna förstå vad jag gör för fel.

Har jobbat med Memrise i 2h (har fortfarande mycket att repetera, skjut mig!)

Gjort 50 blandade KVA uppgifter:
6/10 (2 min tillgodo)
8/10 ( 5min tillgodo)
7/10 (4 min tillgodo)
8/10 (5 min tillgodo)
7/10 (1 min tillgodo)
Vet inte varför KVA gick så dåligt idag lol, den som i vanliga fall brukar gå hur bra som helst.

Något jag däremot har insett är hur bra och viktigt det faktiskt är att fleanalysera. Man lär sig sååå mycket! Jag hade helt glömt bort om de olika talsystemen, och fick en fråga om det. Av ren tur så svarade jag rätt på uppgiften, men bestämde mig ändå för att se hur man skulle tänka.
Minns att jag förra terminen hade sån problem med de olika talsystemen, men idag när jag gick igenom dem så kändes allt så himla enkelt?
Från och med på måndag har jag därmed bestämt mig för att gå igenom mina stjärnmarkerade områden på AMDB, samt beta egenom mina egna anteckningar jag har gjort från AMDB. Grunderna behöver sitta om jag ska kunna snitta 90% på XYZ och KVA.
Skulle egentligen gjort dessa KVA frågor igår. Men jag blev alldeles för trött efter NOG-provet, så jag körde dem idag innan jobbet.

Kommer inte plugga något mer idag då jag, som sagt, jobbar ikväll.
Vi hörs (förhoppningsvis) imorgon igen.

//LCA
Jag kommer inte åt memrise sidan, vart är det du pluggar memrise orden?
Hej! Ja de ändrade för ett tag sedan och har bytt namn till Memrise community course. Testa om den här länken fungerar:
https://community-courses.memrise.com/c ... -8500-ord/

Yes! Kom åt allt, till och med mina ändringar där jag hade sållat bort en massa onödiga ord finns kvar. Tack så hemskt mycket, har verkligen försökt leta överallt och registrerade mig på jättekonstiga sidor i hopp om att få åtkomst, men det gick aldrig.
Nå mitt mål
VIP-Medlem
VIP-Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 25 feb, 2020 18:50

Re: Min långa (men förhoppningsvis inte FÖR lång) resa till drömutbildningen.

Inlägg av Nå mitt mål »

Juristdrömmennn skrev: fre 07 jun, 2024 1:05
Nå mitt mål skrev: tor 06 jun, 2024 22:00
Juristdrömmennn skrev: tor 06 jun, 2024 19:27

Jag kommer inte åt memrise sidan, vart är det du pluggar memrise orden?
Hej! Ja de ändrade för ett tag sedan och har bytt namn till Memrise community course. Testa om den här länken fungerar:
https://community-courses.memrise.com/c ... -8500-ord/

Yes! Kom åt allt, till och med mina ändringar där jag hade sållat bort en massa onödiga ord finns kvar. Tack så hemskt mycket, har verkligen försökt leta överallt och registrerade mig på jättekonstiga sidor i hopp om att få åtkomst, men det gick aldrig.
Det var så lite så! Jag vet själv att jag fick panik när skaparna annonserade att de skulle ändra till ett annant format, samt att appen skulle försvinna. Jag såg då till att pronto byta till den nya länken och sedan spara den bland mina filar. Är glad att jag gjorde det för många säger att det har varit svårt att hitta Memrise länken efter att de ändrade allt.
Skriv svar