PIL Intervjuer HT24

För dig som är eller är på väg att bli medicinstuderande
Skriv svar
AlphaBeta
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 11 jan, 2024 0:07

PIL Intervjuer HT24

Inlägg av AlphaBeta »

Hej alla!

Jag kan väl inte vara den enda som har haft mina intervjuer inför HT24 och känner mig otroligt otålig?

"Bara" att vänta till början på juli liksom..

Någon som vill ventilera? Vilka intervjuare hade ni? Hur kändes det?

Själv hade jag en J och en E. Trevliga och troligt fördjupande. Båda skrev otroligt mycket! Första intervjun var bra, avslappnad och otroligt trevlig...nästan så att jag blir rädd att det är en "fasad".

Den andra blev jag grillad på. Personligen var jag nöjd i slutet av den MEN kände mig dränerad på energi. Är rädd att svaren jag gav inte har övertygat personen i fråga men det är också lätt att vara självkritisk.

Hur kändes det för er? Kan någon lugna ner mina nerver lite? 😅 Plz... Vi har lite mer än en månads väntan liksom
linnekström
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: tor 09 jul, 2020 12:13

Re: PIL Intervjuer HT24

Inlägg av linnekström »

Jag har min på onsdag men gjorde även i höstas. Båda mina intervjuare var snälla, den enda gången jag kände att de försökte pressa mig var när första intervjuaren bara nekade alla anledningar till att jag ville gå på ki. Pratade nästan bara om levnadsbeskrivningen, speciellt erfarenheter från mina jobb. Fick 55 men lottades ut.
linnekström
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: tor 09 jul, 2020 12:13

Re: PIL Intervjuer HT24

Inlägg av linnekström »

Jag har min på onsdag men gjorde även i höstas. Båda mina intervjuare var snälla, den enda gången jag kände att de försökte pressa mig var när första intervjuaren bara nekade alla anledningar till att jag ville gå på ki. Pratade nästan bara om levnadsbeskrivningen, speciellt erfarenheter från mina jobb. Fick 55 men lottades ut.
Läkare2024
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 10 jul, 2020 13:41

Re: PIL Intervjuer HT24

Inlägg av Läkare2024 »

Kan man skicka mejl till karolinska och fråga om vad man fick för poäng. Kan inte heller vänta
AlphaBeta
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 11 jan, 2024 0:07

Re: PIL Intervjuer HT24

Inlägg av AlphaBeta »

Läkare2024 skrev: mån 27 maj, 2024 0:30 Kan man skicka mejl till karolinska och fråga om vad man fick för poäng. Kan inte heller vänta
Du kan men de kommer säkert svara att det är för tidigt och att du måste vänta till vecka 28 eller något. 😮‍💨

Vet inte hur man ska få tiden att gå snabbast men jag har bokat upp mig på en del arbetspass och fyllt på schemat med aktiviteter... Väntan känns värre än intervjun liksom... 😆
Läkare2024
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 10 jul, 2020 13:41

Re: PIL Intervjuer HT24

Inlägg av Läkare2024 »

Japp, väntande är det värsta. Vill bara få reda på det nu. :)
Lilleman2.0
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 28 mar, 2023 14:06

Re: PIL Intervjuer HT24

Inlägg av Lilleman2.0 »

Hej! jag hade mina intervjuer förra vecka. den första kändes bra, han var väldigt trevlig. Men den andra var otroligt märklig, han pratade verkligen bara om sig själv och jag vet liksom mer om han än vad han vet om mig. Han satt i rullstol, var det någon annan som hade han?
moawes
Före detta VIP-Medlem
Före detta VIP-Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 02 jan, 2016 15:51

Re: PIL Intervjuer HT24

Inlägg av moawes »

missmatildan skrev: mån 27 maj, 2024 15:08 Hej! jag hade mina intervjuer förra vecka. den första kändes bra, han var väldigt trevlig. Men den andra var otroligt märklig, han pratade verkligen bara om sig själv och jag vet liksom mer om han än vad han vet om mig. Han satt i rullstol, var det någon annan som hade han?
Jag hade den personen också! Skönt att höra att han också "bara" pratade om sig själv med dig. Jag ångrade mig så mycket efteråt att jag inte försökte flika in i hans små anekdoter men jag är upplärd att inte avbryta när någon pratar- och när han hade pratat klart så ställde han en fråga som var något totalt annat än det han precis hade pratat om- så det blev en så märklig dialog (monolog?). Dessutom var han otroligt negativt inställd till att jag inte hade jobbat något inom vården (har påbörjat studier båd som BMA och sjuksköterska) och insinuerade att den som verkligen vill bli läkare hade velat jobba inom vården innan.

Jag kände verkligen att jag inte fick fram mitt rätta jag med honom och kände mig otroligt besviken när jag klev ut ur rummet. Dock tyckte jag att han var en trevlig person och hade gärna lyssnat mer på hans erfarenheter.
Skriv svar