Är det bara jag som ska skriva PIL?

För dig som är eller är på väg att bli medicinstuderande
Användarens profilbild
empezar
Platinapostare
Platinapostare
Inlägg: 6368
Blev medlem: tis 24 okt, 2006 2:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av empezar »

hehe. jag kommer ha mycket att skriva om min plugghistoria :oops:
minox_81
Stammis
Stammis
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 02 okt, 2006 2:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av minox_81 »

Bra empezar- det har du säkert lärt dig mycket av.
Användarens profilbild
empezar
Platinapostare
Platinapostare
Inlägg: 6368
Blev medlem: tis 24 okt, 2006 2:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av empezar »

javisst, det bästa med misstag är att man oftast lär sig något av det. den som aldrig begått misstag har många misstag kvar att begå.
minox_81
Stammis
Stammis
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 02 okt, 2006 2:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av minox_81 »

Ja, man kan också begå samma misstag många gånger. Då har man förhoppnignsvis lärt sig ordetnligt sen.

Som du kanske förstår menar jag inte att jag levt ett "perfekt" liv eller någonting sådant (vad är ett perfekt liv). Jag menar bara att som mitt liv är nu så är jag ganska lugn och harmonisk och har inga större problem. Det kan säkert också bero på att man mognar, och att man som du säger lär från sina misstag.
Användarens profilbild
empezar
Platinapostare
Platinapostare
Inlägg: 6368
Blev medlem: tis 24 okt, 2006 2:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av empezar »

har man dessutom levt ett perfekt liv borde det reflekteras i hur man är som person också, och hur väl man klarar av situationer då saker inte går som väntat.

jag tror att de är väldigt intresserade av saker som hänt tidigare i livet av just den anledningen. så man bör ju helst inte bara ta med hur man är nu, utan även hur man har varit förut.
minox_81
Stammis
Stammis
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 02 okt, 2006 2:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av minox_81 »

Förstår hur du menar empezar. Det där är en balansgång. Man vill ta med av det man har vart med om i livet, men inte framstå som att det kommer gå åt helvete för en.

jaja, i vilket fall som helst så är ju själva begåvningstestet det viktigaste. Om man väl kommer till intervju så kommer de ju se mer av vilken slags person man är, och det kan vara lättare att förklara saker när man pratar med någon.
Krabo85
Stammis
Stammis
Inlägg: 153
Blev medlem: lör 03 dec, 2005 1:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av Krabo85 »

Ska också skriva PIL på lördag..sjukt nervös ja.
Användarens profilbild
tilda_mej
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 58
Blev medlem: tis 16 okt, 2007 21:39

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av tilda_mej »

Hej!!

Jag ska också skriva PIL på lördag.. värst va alla verkar nervösa... har gjort PIL en gång innan och det var ju väldigt svårt men jag kom vidare iaf... det värsta tyckte jag var att tiden inte räckte till.. Det var typ tio frågor jag inte hann titta på utan bara chansade.. hoppas att det går bättre denna gången...

Måste ändå säga att PIL är ett bra sätt att ta in människor till läkarlinjen... jag vill inte att lotten ska bestämma vem jag träffar på på sjukhuset...

lycka till allihop...
marauder
Stammis
Stammis
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 18 nov, 2005 1:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av marauder »

hihi ganska kul att folk fortsätter att droppa de råd som jag gav inför förra PIL-provet. allihopa finns iaf i en gammal tråd. mina råd med lite vanliga frågor och svar..

tråden hittar ni här.

http://www.hpguiden.se/forumet/topic?p=18693#18693

lycka till!
marauder
Stammis
Stammis
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 18 nov, 2005 1:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av marauder »

hihi, såg att jag hade blivit citerad på nisses sida, citatet är så bra att det kan skrivas igen, "
"Lägg ut lite fällor i levnadsbeskrivningen, var oklar och luddig på ställen där det handlar om saker som du gärna pratar om. Dom kommer garanterat fråga vad du menar och därmed kan du börja styra samtalet!" -marauder :-D

lycka till allihopa
eden
Stammis
Stammis
Inlägg: 458
Blev medlem: fre 24 aug, 2007 10:48

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av eden »

har läst dina råd marauder! =)..men har du något tips på hur man grejar talserierna? har otroligt dålig numerisk förmåga..
marauder
Stammis
Stammis
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 18 nov, 2005 1:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av marauder »

fanns ju lite tips bland de andra råden, men det bästa är att öva, öva och öva lite till. finns bara ett visst antal sätt att göra talserier på så nån gång käner du igen dig.

lycka till
marauder
Stammis
Stammis
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 18 nov, 2005 1:00

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av marauder »

fanns ju lite tips bland de andra råden, men det bästa är att öva, öva och öva lite till. finns bara ett visst antal sätt att göra talserier på så nån gång käner du igen dig.

lycka till
ella99
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 19 okt, 2007 8:36

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av ella99 »

Hej Marauder

Om jag inte minns helt fel så gick du i Uppsala en termin innan du kom in på KI - tänkte kolla hur du upplever KI jämfört med Uppsala, plus minus etc. Läser andra terminen i Uppsala men vill sååååå till Sthlm..

Thank you!!!

Mvh
Användarens profilbild
Sanna_S
Stammis
Stammis
Inlägg: 447
Blev medlem: tor 09 mar, 2006 1:00
Ort: Värmdö

Re: Är det bara jag som ska skriva PIL?

Inlägg av Sanna_S »

ella99: Vem är du? Vi borde ju vara klasskompisar ju men jag vet inte vem du kan vara!
Skriv svar