Juristprogrammet Lund

För dig som är eller är på väg att bli juridikstuderande
Skriv svar
Användarens profilbild
Knightstreet
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 16 jul, 2008 6:03

Juristprogrammet Lund

Inlägg av Knightstreet »

Hur många av reserverna efter 1:a urvalet kommer in på juristprogrammet i Lund. Var finns spådan statistik, hittar inte... Jag är Reserv Nr 8 efter första urvalet, någon som har någon aning om mina chanser?
Användarens profilbild
dazuze
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 12 jul, 2008 14:50

Re: Juristprogrammet Lund

Inlägg av dazuze »

Svar på din fråga finns i statistiken (länkar till den via vhs.se). Du kan också ta en titt på statistiken från 2007 - bara för att se om det finns hopp :)

http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1442
Användarens profilbild
Knightstreet
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 16 jul, 2008 6:03

Re: Juristprogrammet Lund

Inlägg av Knightstreet »

dazuze skrev:Svar på din fråga finns i statistiken (länkar till den via vhs.se). Du kan också ta en titt på statistiken från 2007 - bara för att se om det finns hopp :)

http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1442
Tack, men det är inte en informationen som jag söker. Där står alla annan info, det jag är intresserad av att veta är hur många reserv som antogs efter första utvalet d.v.s vilket högsta reserv# var för att bli antagen. sån info finns om andra universitet, men jag hittar inte lunds.
Användarens profilbild
Rudi
Stammis
Stammis
Inlägg: 158
Blev medlem: tor 28 dec, 2006 1:00
Ort: Stockholm

Re: Juristprogrammet Lund

Inlägg av Rudi »

Knightstreet skrev:Tack, men det är inte en informationen som jag söker. Där står alla annan info, det jag är intresserad av att veta är hur många reserv som antogs efter första utvalet d.v.s vilket högsta reserv# var för att bli antagen. sån info finns om andra universitet, men jag hittar inte lunds.
Var kan man hitta den infon om andra universitet?
Användarens profilbild
Knightstreet
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 16 jul, 2008 6:03

Re: Juristprogrammet Lund

Inlägg av Knightstreet »

Rudi skrev:
Knightstreet skrev:Tack, men det är inte en informationen som jag söker. Där står alla annan info, det jag är intresserad av att veta är hur många reserv som antogs efter första utvalet d.v.s vilket högsta reserv# var för att bli antagen. sån info finns om andra universitet, men jag hittar inte lunds.
Var kan man hitta den infon om andra universitet?
Jag har bara kollat på Stockholms universitet och där fanns den. Upp till Reservnummer 24 var det där.
coolpaxe
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 36
Blev medlem: tor 10 jul, 2008 16:05

Re: Juristprogrammet Lund

Inlägg av coolpaxe »

Du borde vara chill då.

Förra året kom alltså reserv 24 in, när det var en urvalsgrupp på 47. För jag antar att det där bara vara HP UGn och inte HAn också?
Nu är det är väl uppåt 90 platser(hp plus HA) så då borde du kunna komma in?

Visst

Nån som har någon gissning om detta kan vara en ungefärlig uppskattning på fler juristutbildningar. Att om ditt reserv nummer motsvarar hälften av UG så är det rätt lugnt?
Sen är väl kanske stockholm populärare än andra orter, vad vet jag:)
Användarens profilbild
Knightstreet
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 16 jul, 2008 6:03

Re: Juristprogrammet Lund

Inlägg av Knightstreet »

det som gör mig lite orolig är att Lund gör överintag...
Skriv svar