Byte Umeå/Göteborg!!!

För dig som är eller är på väg att bli medicinstuderande
Skriv svar
Chrlin
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 23 nov, 2005 1:00

Byte Umeå/Göteborg!!!

Inlägg av Chrlin »

Hej hej!
Nån som är intresserad av att byta bort sin plats på läkarprogrammet i Göteborg mot Umeå istället? Pga av familjeskäl vill jag mycket hellre plugga i Göteborg nämligen.
Tacksam för svar... :)
// Christine
Användarens profilbild
Paula18
Silverpostare
Silverpostare
Inlägg: 1152
Blev medlem: ons 03 aug, 2005 2:00
Ort: Sthlm

Inlägg av Paula18 »

Det går inte att byta, det står på VHS hemsida.
Chrlin
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 23 nov, 2005 1:00

Inlägg av Chrlin »

Jo det går att ordna direktbyte, i alla fall enligt en professor som sitter med i kommittén som ordnar byten till Göteborgs Universitet.
Användarens profilbild
Paula18
Silverpostare
Silverpostare
Inlägg: 1152
Blev medlem: ons 03 aug, 2005 2:00
Ort: Sthlm

Inlägg av Paula18 »

Är det sant?!!? Om du undersöker det är alla vi här tacksamma för information! Det har nämligen kommit upp otaliga gånger och alla gånger har svaret varit nej och åter nej. Och på VHS hemsida står det att det inte finns någon som helst möjlighet att byta platser som lottats. Men det vore ju underbart om det var möjligt! Tycker det är helt sjukt att de tagit bort rangordningen så folk hamnar på sitt sistahandsalternativ och inte kan byta med någon som helst av allt vill vara där den andra är och tvärtom.
Chrlin
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 23 nov, 2005 1:00

Inlägg av Chrlin »

Nu blev jag också lite osäker bara för det... :)
Men jag ska ringa mer och prata med dom imorgon. Fick reda på det idag nämligen att jag kom in på en reservplats i Umeå, men vill hellre gå i Göteborg och då pratade jag med den här professorn där om att ev byta efter en termin eller så. Men han sa att det lättaste var att byta med en gång för då behöver man inte jämföra vad man läst på de olika orterna innan och så. Han hänvisade mig till syon som jag inte fick tag i men som jag ska ringa imorgon istället.
Lovar att uppdatera när jag snackat med henne! :)
Vill fortfarande ha tag i nån som har en plats i Gbg men som hellre vill plugga i Umeå förresten!
Användarens profilbild
Paula18
Silverpostare
Silverpostare
Inlägg: 1152
Blev medlem: ons 03 aug, 2005 2:00
Ort: Sthlm

Inlägg av Paula18 »

Tack för info och tacksam för framtida info! Lycka till och hoppas att det går och att du hittar nån som vill byta från Göteborg till Umeå!
borilund
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 36
Blev medlem: mån 10 jul, 2006 2:00

Inlägg av borilund »

Jag tror inte det är många som skulle vilja byta sin plats i Göteborg mot en i Umeå. Göteborg var den populäraste staden för läkarprogrammet. Den hade flest sökande per plats.
Användarens profilbild
jooze
Stammis
Stammis
Inlägg: 371
Blev medlem: tor 08 jun, 2006 2:00
Ort: Göteborg

Inlägg av jooze »

jag pratade emd studentexpeditonen i gbg idag. de sa att byte går alldeles utmärkt. om man har nån att byta rakt över med så går det lätt. annars lottar de ut platserna. däremot måste man gå minst en termin innan man byter. man kan alltså inte byta innan man börjat studera.
Skriv svar