Umeå sä urval

För dig som är eller är på väg att bli medicinstuderande
Skriv svar
simeri
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 34
Blev medlem: ons 18 nov, 2009 16:15

Re: Umeå sä urval

Inlägg av simeri »

Det står på UmU´s hemsida att man får resultaten från intervjuerna via brev. Kommer dessa brev samtidigt som de vanliga intagningsbeskeden kommer upp på studera eller kommer dessa brev tidigare?
Homeros
Stammis
Stammis
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 23 mar, 2007 1:00

Re: Umeå sä urval

Inlägg av Homeros »

Jag får citera Klara_p från förra årets hösttermin, om de gör samma sak med utskick av placeringar har jag ingen aning om men det här skrevs för ett år sedan:
Klara_p skrev:I höstas fick vi en lista hem med alla namn rangordnade efter totalpoäng runt en vecka efter intervjuerna. Poängen stod inte utan bara vilken plats alla hade. Det kom som en liten chock, trodde bara jag skulle få veta vilken plats jag hade fått. På pappret stod också min personliga intervjupoäng m DÅ man såg vilken rangordningsplats man fått så gick det ju lätt att räkna ut om man kommit in. Då var det i och för sig lättare då man visste att i princip alla som klarat intervjun kom in. Nu blir det nog svårare att veta vilka som har nummer efter 50 som kommer in.

Jag var ju inte behörig när jag sökte i höstas, så vet inte hur det går till sen. Jag har dock för mig att man får besked från VHS som vanligt. Det var dock något konstigt med reservplatserna, går att söka i gamla inlägg här om det.
http://www.hpguiden.se/forumet/topic?p=61113
Homeros
Stammis
Stammis
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 23 mar, 2007 1:00

Re: Umeå sä urval

Inlägg av Homeros »

Btw, hur många är det här på hpguiden som är kallade till intervju?
zeta
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 36
Blev medlem: tis 08 maj, 2007 2:00

Re: Umeå sä urval

Inlägg av zeta »

Homeros skrev:Btw, hur många är det här på hpguiden som är kallade till intervju?
Jag är kallad till intervju. Men jag har insett att jag har svårt att ta mig dit nu så jag kanske måste avböja, ska kolla lite med tåg och så.
Caduceus
Stammis
Stammis
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 16 okt, 2008 15:01
Ort: Umeå

Re: Umeå sä urval

Inlägg av Caduceus »

zeta skrev: Jag är kallad till intervju. Men jag har insett att jag har svårt att ta mig dit nu så jag kanske måste avböja, ska kolla lite med tåg och så.
Med ett HP på 1.9 så kommer du in i Umeås HP-kvot. o;
zeta
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 36
Blev medlem: tis 08 maj, 2007 2:00

Re: Umeå sä urval

Inlägg av zeta »

Caduceus skrev:
zeta skrev: Jag är kallad till intervju. Men jag har insett att jag har svårt att ta mig dit nu så jag kanske måste avböja, ska kolla lite med tåg och så.
Med ett HP på 1.9 så kommer du in i Umeås HP-kvot. o;
Ja, det är möjligt. Även därför planerar jag eventuellt att avböja.
JOnas666
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 18 okt, 2009 21:25

Re: Umeå sä urval

Inlägg av JOnas666 »

Hej alla!

Fick ett mejl från VHS häromdagen där det står:

"Please log in to Your pages at www.studera.nu/english to check that the data reported for you is correct and to see if further documentation is needed."

Men när jag loggar in och tittar så är jag inte med i urvalsgruppen för Umeås särskilda urval (vilket jag borde vara).

Det kan ju bara bero på att Umeå inte berättat vilka som är med i det urvalet för VHS ännu, men skulle någon vänlig själ (som också är med i Umeås särskilda urval) kunna titta in på studera.nu och se om den urvalsgruppen syns för dig?

Hälsningar,
- Jonas
Användarens profilbild
Dr.Portalen
Silverpostare
Silverpostare
Inlägg: 1098
Blev medlem: mån 20 aug, 2007 10:29

Re: Umeå sä urval

Inlägg av Dr.Portalen »

JOnas666 skrev:Hej alla!

Fick ett mejl från VHS häromdagen där det står:

"Please log in to Your pages at www.studera.nu/english to check that the data reported for you is correct and to see if further documentation is needed."

Men när jag loggar in och tittar så är jag inte med i urvalsgruppen för Umeås särskilda urval (vilket jag borde vara).

Det kan ju bara bero på att Umeå inte berättat vilka som är med i det urvalet för VHS ännu, men skulle någon vänlig själ (som också är med i Umeås särskilda urval) kunna titta in på studera.nu och se om den urvalsgruppen syns för dig?

Hälsningar,
- Jonas
Jonas, du behöver inte oroa dig, med 2,0 sitter du lugnt :-D
JOnas666
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 18 okt, 2009 21:25

Re: Umeå sä urval

Inlägg av JOnas666 »

Dr.Portalen skrev:Jonas, du behöver inte oroa dig, med 2,0 sitter du lugnt :-D
Haha, jo jag vet. Men när man tagit tjänstledigt från jobbet får liksom inget gå fel. Så fastän jag vet att jag kommer in i HP-gruppen vore det skönt om det särskilda urvalet dök upp på studera.nu - både hängslen och livrem, liksom : )

Hälsningar,
- Jonas
qaman
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 34
Blev medlem: sön 25 okt, 2009 13:37

Re: Umeå sä urval

Inlägg av qaman »

någon som vet alla intervjudagar i umeå?
simeri
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 34
Blev medlem: ons 18 nov, 2009 16:15

Re: Umeå sä urval

Inlägg av simeri »

qaman skrev:någon som vet alla intervjudagar i umeå?
Inte 100 men tror det är måndag tisdag onsdag 21,22,23
Användarens profilbild
m2-mäster
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 55
Blev medlem: mån 21 jul, 2008 22:28

Re: Umeå sä urval

Inlägg av m2-mäster »

JOnas666 skrev:Hej alla!

Fick ett mejl från VHS häromdagen där det står:

"Please log in to Your pages at www.studera.nu/english to check that the data reported for you is correct and to see if further documentation is needed."

Men när jag loggar in och tittar så är jag inte med i urvalsgruppen för Umeås särskilda urval (vilket jag borde vara).

Det kan ju bara bero på att Umeå inte berättat vilka som är med i det urvalet för VHS ännu, men skulle någon vänlig själ (som också är med i Umeås särskilda urval) kunna titta in på studera.nu och se om den urvalsgruppen syns för dig?

Hälsningar,
- Jonas
Hej hej Jonas!

Jag tror att den urvalsgruppen kommer dyka upp först när alla intervjuer är gjorda och poängsatta. Som Helena Moliis tidigare påpekade så sker ju antagningen via det särskilda urvalet 'manuellt'. Det har inte dykt upp för mig heller, så oroa dig inte :)

simeri skrev:
qaman skrev:någon som vet alla intervjudagar i umeå?
Inte 100 men tror det är måndag tisdag onsdag 21,22,23
Stämmer bra det! 21, 22, 23 juni (mån/tis/ons) :)
Jimmy G in da house
JOnas666
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 35
Blev medlem: sön 18 okt, 2009 21:25

Re: Umeå sä urval

Inlägg av JOnas666 »

m2-mäster skrev:Hej hej Jonas!

Jag tror att den urvalsgruppen kommer dyka upp först när alla intervjuer är gjorda och poängsatta. Som Helena Moliis tidigare påpekade så sker ju antagningen via det särskilda urvalet 'manuellt'. Det har inte dykt upp för mig heller, så oroa dig inte :)
Tackar! Hoppas vi ses i höst då!
- Jonas

[ EDIT: Fick svar från VHS också:

Hej!
Det särskilda urvalet läggs in i ett senare skede efter att medicinska fakulteten är
färdig med resultatet.

Mvh Anita ]
Användarens profilbild
Marcus89
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 53
Blev medlem: tis 25 aug, 2009 15:54

Re: Umeå sä urval

Inlägg av Marcus89 »

Hur stora tror ni att chanserna är att komma in med 2,0 i totalpoäng exkl intervjupoäng? Någon som vet hur många som brukar få 0 poäng på intervjun?

/Marcus
Användarens profilbild
Wallraffer
Stammis
Stammis
Inlägg: 445
Blev medlem: tor 25 jan, 2007 1:00

Re: Umeå sä urval

Inlägg av Wallraffer »

Får du 1,0 så har du ganska så goda chanser, kolla Nils statistik..
"The world stands aside to let anyone pass who knows where he is going."
Skriv svar