URVAL 1 UTE!

För dig som är eller är på väg att bli medicinstuderande
Användarens profilbild
Phantomen
Stammis
Stammis
Inlägg: 325
Blev medlem: ons 18 mar, 2009 19:26

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av Phantomen »

alien skrev:Finns här någon med 1.9 som inte kom in på första?
Min kursare i Uppsala sökte för skoj skull och fick plats 45 i HP-kvoten med 1,9 (KI).
I Uppsala går hon redan så där sökte hon inte..

Men för att svara på din fråga.... :)
alien
Stammis
Stammis
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 12 apr, 2010 6:16

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av alien »

Phantomen skrev:
alien skrev:Finns här någon med 1.9 som inte kom in på första?
Min kursare i Uppsala sökte för skoj skull och fick plats 45 i HP-kvoten med 1,9 (KI).
I Uppsala går hon redan så där sökte hon inte..

Men för att svara på din fråga.... :)
Tackar
då är det PIL och satsning på 2.0 jag ska sikta in mig på då
Användarens profilbild
Phantomen
Stammis
Stammis
Inlägg: 325
Blev medlem: ons 18 mar, 2009 19:26

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av Phantomen »

alien skrev:Tackar
då är det PIL och satsning på 2.0 jag ska sikta in mig på då
Men du är i min situation lite va? Barn i stockholm, vilket innebär att KI och Uppsala är enda alternativen?

Otur att du fick så hög reservplacering i Uppsala... Jag kom in med 1,8 i våras i Uppsala.. Verkar vara stor skillnad på VT- och HT-antagningarna...
alien
Stammis
Stammis
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 12 apr, 2010 6:16

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av alien »

Phantomen skrev:
alien skrev:Tackar
då är det PIL och satsning på 2.0 jag ska sikta in mig på då
Men du är i min situation lite va? Barn i stockholm, vilket innebär att KI och Uppsala är enda alternativen?

Otur att du fick så hög reservplacering i Uppsala... Jag kom in med 1,8 i våras i Uppsala.. Verkar vara stor skillnad på VT- och HT-antagningarna...
japp - och även om upplägg och staden Uppsala tilltalar mig mer är KI så är jag för bekväm för att pendla.

jag hade siktet inställt på PIL från start och skrev oväntat bra på HP - så nu tänkte jag satsa till hösten och se om jag får till det. Annars blir det till att gå igenom PIL:en vilket jag inte ser fram emot alls.

Pendlar du?
Carolajner
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 09 feb, 2010 12:56

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av Carolajner »

alien skrev:Finns här någon med 1.9 som inte kom in på första?
Jag är reserv 13 på UU med 1.9.
Användarens profilbild
Odur
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 37
Blev medlem: lör 06 feb, 2010 9:34

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av Odur »

alien skrev:Finns här någon med 1.9 som inte kom in på första?
Menar du med "första" urval 1 eller prio 1?
Jag har alltså HP 1.9 och blev 17:e reserv på GU (prio 1), 6:e reserv i Linköping (Prio 2) och kom in i Lund (Prio 3).

Men i vanlig ordning så har jag otur när det gäller. Barn och familj i Borås. Lund är inget alternativ. Hade lottningen slagit lite annorlunda så hade jag varit överlyckligt. Nu hoppas jag på ett rejält ras i Urval 2 för att sen knipa en reservplats i efterintaget.
alien
Stammis
Stammis
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 12 apr, 2010 6:16

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av alien »

Odur skrev:
alien skrev:Finns här någon med 1.9 som inte kom in på första?
Menar du med "första" urval 1 eller prio 1?
Jag har alltså HP 1.9 och blev 17:e reserv på GU (prio 1), 6:e reserv i Linköping (Prio 2) och kom in i Lund (Prio 3).

Men i vanlig ordning så har jag otur när det gäller. Barn och familj i Borås. Lund är inget alternativ. Hade lottningen slagit lite annorlunda så hade jag varit överlyckligt. Nu hoppas jag på ett rejält ras i Urval 2 för att sen knipa en reservplats i efterintaget.
jag menade första urval - är personligen intresserad av om någon öht kom in på ki och upsala med 1.9, men sen är det ju intressant att veta på ett ung hur många som kom in över hela sverige på 1.9

jag börjar överväga ett medlemsskap på VIP-avdelningen.
Är det värt pengarna?
Användarens profilbild
Phantomen
Stammis
Stammis
Inlägg: 325
Blev medlem: ons 18 mar, 2009 19:26

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av Phantomen »

[quote="alien]
japp - och även om upplägg och staden Uppsala tilltalar mig mer är KI så är jag för bekväm för att pendla.

jag hade siktet inställt på PIL från start och skrev oväntat bra på HP - så nu tänkte jag satsa till hösten och se om jag får till det. Annars blir det till att gå igenom PIL:en vilket jag inte ser fram emot alls.

Pendlar du?[/quote]

Ja, jag pendlar och det är hur skönt som helst.. Min fristad från både studier och skrikande barn. Passar mig perfekt.

Visst, det är mindre trevligt när tågen är sena etc, men det är ok ändå..

Jag gick i samma "bekväma" tankar som dig själv i början, men när jag upptäckte hur väl studieupplägget funkade för mig i Uppsala, så la jag ner projektet "komma in på KI"...
Skulle inte ens byta nu om jag fick pengar.. :)
Senast redigerad av Phantomen den tis 13 jul, 2010 8:56, redigerad totalt 4 gång.
alien
Stammis
Stammis
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 12 apr, 2010 6:16

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av alien »

Phantomen skrev:[quote="alien]
japp - och även om upplägg och staden Uppsala tilltalar mig mer är KI så är jag för bekväm för att pendla.

jag hade siktet inställt på PIL från start och skrev oväntat bra på HP - så nu tänkte jag satsa till hösten och se om jag får till det. Annars blir det till att gå igenom PIL:en vilket jag inte ser fram emot alls.

Pendlar du?
Ja, jag pendlar och det är hur skönt som helst.. Min fristad från både studier och skrikande barn... Passar mig perfekt..

Jag gick i samma bekväma tankar som dig själv i början, men när jag upptäckte hur väl studieupplägget funkade för mig i Uppsala, så la jag ner projektet "komma in på KI"...
Skulle inte ens byta nu om jag fick pengar.. :)[/quote]
hm....
ja du det lät ju lockande (har just nu fått de första tysta ensamma timmarna på hela semestern utan skrikande vrålande trötta överhettade barn) - täank att få så flera ggr/veckan!
man kanske skulle pendla dårå...bor rätt nära Solna station så det vore väl inte helt omöjligt.

men plats 67 i Uppsala ger mig ingen chnas nu, men om jag har tur kanske det räcker i vår.
Borde kunna få till 1.9 på hp
fick 105 p nu, och över jag inte lite nog-uppgifter skulle nog 1.9 gå att fixa, och emd det en plats i uppsala.
pendlar du sj eller sl?

Sen har min kusin just sagt att hon INTE tror att jag fixar det, med små barn och pendling + att jag ev blir ensamstående också som grädde på det förtjusande moset.
Användarens profilbild
Phantomen
Stammis
Stammis
Inlägg: 325
Blev medlem: ons 18 mar, 2009 19:26

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av Phantomen »

alien skrev:hm....
ja du det lät ju lockande (har just nu fått de första tysta ensamma timmarna på hela semestern utan skrikande vrålande trötta överhettade barn)
man aksnke skulle pendla dårå...bor rätt nära Solna station så det vore väl inte helt omöjligt.

men plats 67 i Uppsala ger mig ingen chnas nu, men om jag har tur kanske det räcker i vår.
Borde kunna få till 1.9 på hp
fick 105 p nu, och över jag inte lite nog-uppgifter skulle nog 1.9 gå att fixa, och emd det en plats i uppsala.
pendlar du sj eller sl?
hehe, jag bor 150 meter från Solna station, så jag hoppar på Märstapendeln direkt och byter i Upplands Väsby..

Går tågen som de ska så har jag drygt en timme restid dörr till dörr.. tar tåget 6.57 från Solna. Är framme 7.47 i Uppsala, går till stadsbussarna och är framme på BMC runt 8-tiden..

Jag är dock inte ensamstående. Min fru hämtar barnen.
humlan_flyger
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 12 jul, 2010 9:59

Re: URVAL 1 UTE!

Inlägg av humlan_flyger »

alien skrev:
Phantomen skrev:[quote="alien]
japp - och även om upplägg och staden Uppsala tilltalar mig mer är KI så är jag för bekväm för att pendla.

jag hade siktet inställt på PIL från start och skrev oväntat bra på HP - så nu tänkte jag satsa till hösten och se om jag får till det. Annars blir det till att gå igenom PIL:en vilket jag inte ser fram emot alls.

Pendlar du?
Ja, jag pendlar och det är hur skönt som helst.. Min fristad från både studier och skrikande barn... Passar mig perfekt..

Jag gick i samma bekväma tankar som dig själv i början, men när jag upptäckte hur väl studieupplägget funkade för mig i Uppsala, så la jag ner projektet "komma in på KI"...
Skulle inte ens byta nu om jag fick pengar.. :)
hm....
ja du det lät ju lockande (har just nu fått de första tysta ensamma timmarna på hela semestern utan skrikande vrålande trötta överhettade barn) - täank att få så flera ggr/veckan!
man kanske skulle pendla dårå...bor rätt nära Solna station så det vore väl inte helt omöjligt.

men plats 67 i Uppsala ger mig ingen chnas nu, men om jag har tur kanske det räcker i vår.
Borde kunna få till 1.9 på hp
fick 105 p nu, och över jag inte lite nog-uppgifter skulle nog 1.9 gå att fixa, och emd det en plats i uppsala.
pendlar du sj eller sl?

Sen har min kusin just sagt att hon INTE tror att jag fixar det, med små barn och pendling + att jag ev blir ensamstående också som grädde på det förtjusande moset.[/quote]

Jag fick reservplats 5 i HP-gruppen på KI med 1,9. Hörde någon annan på forumet som hade haft turen att komma in med 1,9 och en annan som fått reservplats 41. Så med lite tur kan det räcka med 1,9. Har också barn så därför är det bara KI som gäller för min det med.
Skriv svar