KI HT2010

För dig som är eller är på väg att bli medicinstuderande
himi
Stammis
Stammis
Inlägg: 171
Blev medlem: ons 13 maj, 2009 14:26

Re: KI HT2010

Inlägg av himi »

oscar_bakhouch skrev:Jag har hört precis tvärtom, att Biochemistry är onödigt krånglig medan The Cell är mycket enklare att ta sig igenom. Smaken är väl som baken kanske?
Jo, jag har också hört det av vissa. Det finns en annan bra bok som många använder som är lite anorlunda än CHF och det är Biochemistry av Berg och Streyer. Den går också in lite djupare än CHF.

CHF kom förresten med en ny utgåva för 30 dagar sedan så boken kan ju ha förändrats sedan jag använde den...
Användarens profilbild
Jamen
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 29 mar, 2009 20:15

Re: KI HT2010

Inlägg av Jamen »

Känner inte alls igen mej i att Biochemistry skulle vara krånglig? Det bästa köpet på T1 som sagt...
Användarens profilbild
empezar
Platinapostare
Platinapostare
Inlägg: 6368
Blev medlem: tis 24 okt, 2006 2:00

Re: KI HT2010

Inlägg av empezar »

Jag tycker Alberts cell är grymt bra. Jag tycker inte den djupdyker alltför mycket. Däremot så upprepar den saker väldigt mycket, för att man ska kunna hoppa in och läsa på vilket kapitel som helst utan speciellt mycket förkunskaper.
Linda2
Stammis
Stammis
Inlägg: 296
Blev medlem: fre 16 okt, 2009 11:03

Re: KI HT2010

Inlägg av Linda2 »

Jamen skrev:Känner inte alls igen mej i att Biochemistry skulle vara krånglig? Det bästa köpet på T1 som sagt...
Återupprepar: Den enda boken som krävs och den som funkar bäst om man läser T1 på KI. Köp inget annat ännu!
himi
Stammis
Stammis
Inlägg: 171
Blev medlem: ons 13 maj, 2009 14:26

Re: KI HT2010

Inlägg av himi »

Linda2 skrev:
Jamen skrev:Känner inte alls igen mej i att Biochemistry skulle vara krånglig? Det bästa köpet på T1 som sagt...
Återupprepar: Den enda boken som krävs och den som funkar bäst om man läser T1 på KI. Köp inget annat ännu!
Det är dessutom den enda som finns på bokhandeln i tillräcklig mängd så man kan till och med vänta med att köpa den. Biokemikursen inleds dessutom i november tror jag...

Så ni behöver inte köpa något alls.

Det ni behöver ha med er är två dagars ombyte, sängkläder, eventuella mediciner, badkläder, kamera och ett glatt humör så kommer allt gå bra :)
Användarens profilbild
skogstokerier
Stammis
Stammis
Inlägg: 166
Blev medlem: mån 23 jun, 2008 14:48

Re: KI HT2010

Inlägg av skogstokerier »

angående literaturen så orkar jag inte skriva om samma sak igen så jag länkar till mina gamla svar till de som börjar t2 nu frågade.
i korthet går det ut på att man inte ska köpa något innan man börjar för att man inte vet hur mycket bok man behöver köpa och hur mycket man vill köpa utöver det man behöver. Jag gillar bok och hade 2 fysiologiböcker under t2 och köpte bok i patologi, µbiologi & farmakologi i t3 trots att kurserna (eg. "momenten") bara var 2 veckor långa. Andra gillade inte bok och hade på sin höjd ett anatomiverk och resten duggasammanfattningar. jag gillar inte duggasammanfattningarna eftersom de dels är gamla vid det här laget och dels för att de som skrivit dem är långt ifrån att ha samma förståelse för det de försöker förklara jämfört med de som skrivit böckerna och för att de gärna refererar till andra duggasammanfattningar, wikipedia och andra mer eller mindre tveksamma källor.

http://www.hpguiden.se/forumet/topic?p=71206#71206
"Ljug dig in på PIL - KIs bästa deal"
Skriv svar