Vart vill ni helst komma in och med vilket hp resultat

För dig som är eller är på väg att bli medicinstuderande
Lmkv
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 46
Blev medlem: ons 01 dec, 2010 17:01

Re: Vart vill ni helst komma in och med vilket hp resultat

Inlägg av Lmkv »

boohoo skrev:
Något jag retar mig på något så ofantligt är att jag skrev 1.8 ht09, och hade kunnat söka in med 1.8 till VT10. Något som antagligen resulterat i att jag kommit in. Retsamt, oja.

Nu är det dock nästan bara en vecka kvar. Vi får väl anse oss som konkurrenter :)
Kan tänka mig att det känns oändligt retsamt ja. Man kan ju älta detta med antagningen och chanser man sumpat i evigheter också. Hoppas nästan att om jag inte får en sjukt bra reservplats eller kommer in på första antagningen (lååååååååt det hända please gud) så hoppas jag verkligen att man får typ reservplats 1000 så man iaf vet att hoppet är ute.. ORKA denna väntan en gång till liksom. Jag känner mig oerhört ofrisk som slängs mellan hopp och förtvivlan från dag till dag.

Konkurrenter? Förhoppningsvis framtida klassmates (försöker vara käck med dör av avund om du kommer in och inte jag. SAWRY för mitt tillkortakommande som medmänniska). Vi är ju typ lika gamla med(lika unga menar jag såklart), jag tycker vi borde ha liiite förtur framför 19-åringarna av rent medlidandeskäl.

Vilka andra lärosäten har du sökt? Jag har sökt alla utom Lund och Umeå, men vill ogärna lämna mitt kära gamla Majorna.
boohoo
Stammis
Stammis
Inlägg: 120
Blev medlem: fre 10 okt, 2008 14:48

Re: Vart vill ni helst komma in och med vilket hp resultat

Inlägg av boohoo »

Lmkv skrev: massa text
Vi sitter i ungefär samma båt... :)
Med sambo och lägenhet samt jobb ser jag gärna inte att jag behöver lämna Göteborg. Jag har sökt KI, Uppsala, Lund och Linköping utöver GU.

Med ett nyligen påskrivet vikariat som hade passat perfekt under tiden man pluggar så blir det tungt att börja plugga någon annan stans. Man redan ju redan förbrukat 3 år av studiemedel.

Det där med att låta oss gå före, hade jag gärna låtit ske. Framför allt då jag redan sitter med en 3årig sjukvårdsutbildning så har jag känslan att jag i större grad vet vad jag ger mig in på än många andra :)
Användarens profilbild
Linnylinh
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 58
Blev medlem: mån 26 jul, 2010 22:05

Re: Vart vill ni helst komma in och med vilket hp resultat

Inlägg av Linnylinh »

Hoppas på LUND med BG2 22,5 och HP 1,5 :)
navjos
Newbie-postare
Newbie-postare
Inlägg: 52
Blev medlem: tor 22 okt, 2009 20:03

Re: Vart vill ni helst komma in och med vilket hp resultat

Inlägg av navjos »

Jag söker Lund med 1.8. Hoppas innerligt!
Skriv svar